torsdag 11. desember 2008

kaldt?

Hei, jeg fryser.

Det er utrolig kaldt her nå. Jeg trodde liksom Texas var på breddegrader med Afrika, og nesten sahara. Tydligvis betyr det ingenting for været. Det er nå ca 0 grader celsius ute, og ja, jeg er klar over at dere har d kaldere der hjemme. Men dere har også alle de varme vinter klærne deres, som luer og votter, og stilongser og ullundertøy, og ullsokker, og jakker, og vintersko. Det jeg har her er 5 shortser, 3 bukser, 3 cardigener, en genser, og mange mange kortarmete topper.

Ja jeg har hatt tid på meg til å kjøpe mer klær, og jeg har kjøpt masse mer klær enn d jeg kom hit med også. problemet er bare at kulden kom så fort på. plutselig var vi nede i 1 varmegrad og vind her om dagen. Det er ikke noe du regner med når du uka før hadde på deg shorts på skolen fordi d var varmt.

Mor og far ikke bekymre dere, jeg har d bra selv om d er kaldt. låner nå en jakke av vertssøster til jeg kommer meg til kjøpesenteret mellom alle fotballtreningene.

Og om du er fra norge så får du visstnok ikke lov til og påpeke at d er kaldt sånn som alle andre texas inbyggere er ekstremt gode til. Med en gang jeg kanskje kommer med en svak indikering på at temperaturen er litt lav, skriker de alle til: "But aren't you from Norway Edda? Isn't this like summer for y'all." Og jeg må igjenn forklare at nei, vi har litt varmere sommere, og når desember kommer har vi faktisk varme klær, og springer ikke rundt i jesussandaler, og gladiators som en overaskende andel mennesker her syns er passende for denne temperaturen. Det er den samme gruppen mennesker som klager mest over kulda. Jaja.

Ellers så er det mye fotball for tiden. Er visst veldig seriøst her med fotball og sport generelt. Så nå har vi trening til rundt 6 hver ukedag. Men gjør meg ingenting, siden jeg ikke er vannt med starbucks og tacos til lunch hver dag fra norge, så er det fint og få tatt det hele igjenn med litt ekstra trening.

Til helga nå så skal jeg på lørdag ha garage sale med fotball laget, og deretter på christmas party med afs. søndag skal jeg på bursdag til ei som heter cassie. Fredag vet jeg ikke helt, men d blir sikkert til noe.

Håper dere alle der hjemme har en fin advent med mange varme klær.
savner begge deler.

EDDDA

4 kommentarer:

Anonym sa...

Huff, da. Ullsokker og selbuvotter er på veg, men det var vel gaver du skulle gi bort til vertsfamilien. Skal vi sende over flere sokker og votter?
Her hjemme er det nede i minus 15 grader nå og skikkelig julestemning. Det er skiføre fra Hyllgården med flott julestemnig i marka. Mor

Anonym sa...

Skjønner så absolutt hva du snakker om Edda! her er det iskaldt for tiden, og hver gang jeg klager får jeg den der: "WTF your like, from Norway, thats like the north pole!" Dårlig tid til shopping skjønner jeg også, når man har fotballtrening hver dag er det ikke bare bare å komme seg på shopping!

Håper du har det fint :- ))

Anonym sa...

Jeg skal til SanAntonio i Spring break! Kan du love meg godvær? :)

Anonym sa...

edda, leve du? korr blir det av oppdateringan!